Velkommen til pilotgruppen!
Registrer deg her
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
-
Step
1
of 5
Navn
*
First
Last
E-post
*
Neste
Vilkår og betingelser for deltakelse
*
Jeg har lest og godtar vilkår og betingelser listet opp nedenfor
Fjord Tech Solutions AS og AkzoNobel ønsker å tilby deg plass i testbåtgruppen som du har meldt din interesse for.
Hva innebærer det å delta?
- Du sørger selv for transport av båten til Total Coating AS, i Drammen.
- Total Coating sandblåser skroget, og fjerner gammelt og miljøskadelig bunnstoff.
- Total coating sprøytepåfører primer, tie coat og top coat (Intersleek 1100SR)
- Egenandel: NOK 5000,-
- Total Coating leverer båt på egnet båthenger til rampe Asker/Bærum for sjøsetting.
(tidspunkt avtales og du møter opp ved utsett)
- Fjord Tech får mulighet til å inspisere båtskroget (i båtens hjemmehavn) gjennom sesongen.
- Båteier deltar i et skrogvask-program i Vollen Marina, der vasketeknologien (subsea høytrykk) planlegges installert i løpet av sesongen.
- Båteier gjennomfører enkle brukerundersøkelser underveis i prosjektet.
Forbehold
- Eventuelle skrogskader (korrosjon, glassfiberpest eller generelle skader) som synliggjøres ved sandblåsing vil medføre tilleggsarbeid for båteiers regning. Eventuelle utbedringer/reparasjoner vil avklares med båteier før arbeidet påbegynnes.
- Ved eventuelle forsinkelser med planlagt utplassert skrog-vaskeanlegg, må lett vedlikehold av skroget påregnes (fjerning av evt begroing med bruk av svamp/fiberklut evt spyling)
Hva er FRC (Foul Release Coating) og Intersleek 1100SR?
- Et giftfritt silikonbasert bunnstoff med lang levetid.
- Et bunnstoff utviklet for skipsnæringen, med positive erfaringer/referanser gjennom tiår.
- En superglatt overflate med lav friksjon, med en positiv innvirkning på fart og drivstofforbruk.
- Marin begroing får dårlig feste, hvilket medfører at mye begroing faller av i fart. Det som ikke faller av lar seg enkelt vaske.
Hva må hensyntas?
- Ettersom et vått FRC skrog er ekstremt glatt, må løftestroppene sikres til hverandre for å unngå at båten sklir ut under løft.
- FRC er konstruert for å ligge i sjøens myke element (gjerne året rundt). Bunnstoffets myke konsistens fordrer en skånsom behandling:
- Ikke egnet for bruk i is
- Kontrollert håndtering på opplagsbukker
- Ikke egnet for jevnlig transport/opptak/utsett med båthenger med harde og få ruller. (Svela Trailer anbefales)
- Ikke egnet for å dra båten opp på strender/land.
Neste
I hvilken kommune er båtens hjemmehavn?
*
Asker
Bærum
Oslo
Nesodden
Annet
Navn på båtens hjemmehavn
*
Forrige
Neste
Skroget
Hvilket bunnstoff har du benyttet frem til i dag?
*
Når fornyet du primer sist?
*
0-1 år siden
2-3 år siden
4-5 år siden
6-7 år siden
8 år siden eller lengre
Vet ikke / husker ikke
Båten er ny
Forrige
Neste
Fart og fremdrift
Hva er maksfart på båten (i knop)?
Selected Value:
0
Vil båten oppholde seg andre steder enn i nærheten av hjemmehavnen ila kommende sesong?
*
Hvordan planlegger du vinterlagring og transport?
*
I sjøen (f.eks boblehavn)
Løft med kran/truck og lagring innendørs
Løft med kran/truck og lagring utendørs
Båten transporteres på tilhenger
Noe annet du ønsker å fortelle oss?
Send
Solutions
Our Team
Contact us
News and Media
Menu
Solutions
Our Team
Contact us
News and Media
Youtube
Linkedin
Instagram
The smart ones
Toxiclean
A plug and play wastewater treatment system for harbors and marinas
Contact us
Send
Contact us
Get in touch!
Email
Message
Send message